Beste forumleden,

momenteel werk ik aan een scriptie Psycholinguistiek die gaat over het verwerken van beeld en geluid. Ik ben hiervoor op zoek naar mensen met dyslexie. Ik nodig vooral kinderen tussen de 5-10 jaar uit om deel te nemen, alsmede volwassenen met dyslexie. Daarnaast ben ik voor mijn controlegroepen ook op zoek naar volwassenen en kinderen zonder dyslexie.

Mijn scriptie bekijkt of er een bepaald hersengebied betrokken is bij het verwerken van bepaalde beeld-geluidrelaties. Hoewel ik niet teveel informatie kan geven voordat ik genoeg proefpersonen heb, vind ik het leuk om na het afnemen van mijn experiment mijn bevindingen met jullie te delen, en jullie concreter uit te leggen wat ik met ‘beeld en geluid’ bedoel.

Mijn onderzoek maakt gebruik van wat geluidsbestanden, dus zet je geluid aan zodra je op de link klikt. Belangrijk om te vermelden is dat je puur op je intuitie af moet gaan, zelfs wanneer je non-woorden of niet-bestaande objecten te zien krijgt. Het is een zeer gemakkelijke (en leuke!) taak, die nog geen 5 minuten duurt.

Jullie zouden mij ontzettend helpen met het invullen van dit onderzoek! (vul ook je emailadres aan het einde van de toets in, om op de hoogte gehouden te worden van de resultaten :) )

De link: http://edu.surveygizmo.com/s3/696199/85d17fb6edf0

Heel hartelijk bedankt!

Groetjes,

Linda

(studente aan de Radboud Universiteit Nijmegen)