Was Napoleon echt zo klein en waar werd hij geboren?

Wat was het lievelingseten van koning Lodewijk Napoleon?

Hoe heette het hondje van Napoleons eerste echtgenote Joséphine?

Op welk exotisch eiland werd Joséphine Bonaparte geboren?

Had Napoleon ook kinderen? Is het waar dat Napoleon niet van katten hield?

Hoeveel broers en zussen hadden Napoleon en Lodewijk Bonaparte?

Hebben wij wel of niet dankzij Napoleon een achternaam?

Deze en andere vragen kunnen worden beantwoord door de Bonapartes op Facebook.

https://www.facebook.com/pages/Napoleon-en-Jos%C3%A9phine-Bonaparte/273901212716904?ref=hl

https://www.facebook.com/pages/Lodewijk-Napoleon-Bonaparte/527600647291806?ref=hl

Op deze pagina's worden o.a. berichten, nieuwtjes, wetenswaardigheden, verhalen, bijzondere afbeeldingen en filmpjes geplaatst, en vragen beantwoord. Ook vinden de Bonapartes het heel leuk om tekeningen te ontvangen van enthousiaste tekenaars, en plaatsen die graag op hun Facebookpagina’s. Een tekening van Napoleon of Lodewijk als kleine jongen, een lachende Napoleon, hondje Fortuné of Napoleons favoriete paard Marengo?

Tijdens hun reis door de tijd met ‘le train du siècle’ hebben de Bonapartes uitgebreid kennis gemaakt met de social media.

Zij hebben behalve hun Facebookpagina’ s, ook eigen websites, een weblog en zijn te volgen op Twitter.

Op deze manier laten de Bonapartes geschiedenis tot leven komen.

http://napoleonenjosephinebonaparte.jouwweb.nl/(meer zakelijk en informatief met heel veel interessante links)

http://napoleonenjosephinebonaparte.blogspot.nl/(voor interviews en achtergrondverhalen, grappige anekdotes van Joséphine’ s hondje Fortuné. Zijn motto is: ‘Ik blaf, bijt (in Napoleons enkels), grom en consumeer paté.’

http://lodewijkenhortensebonaparte.jouwweb.nl/ (meer zakelijk en informatief)

Op Twitter plaatsen Napoleon en Joséphine Bonaparte tweets, volgen zij anderen en worden zelf ook gevolgd.

https://twitter.com/NapoleonenJosph

De Facebookpagina’ s, de websites, weblog en Twitteraccount, zijn zeker geschikt om te worden gebruikt bij geschiedenislessen, voor leerlingen vanaf 11 jaar van het (speciaal) basisonderwijs, en van het voortgezet (speciaal) onderwijs.De bedoeling is om door middel van de social media scholieren, leerkrachten en andere geïnteresseerden ‘interactief’ te betrekken, hen aan te moedigen om te reageren, vragen te stellen en tekeningen te maken. De tekeningen kunnen geplaatst worden op Facebook en desgewenst op Pinterest.

Dit onder het motto: Geschiedenis is niet saai, maar juist superleuk!